Hjälpa andra

Vi I detta egentligen lila land skänker årligen flera miljoner till utlandet för att hjälpa dom komma på fötterna och få det bättre , vilket vi nu gjort så länge jag kan minnas å jag är 22 .. så frågan är ju vart tar alla pengar vägen när hälften av dom vi hjälper kommer hit I stället..

Nu senast är de Filipinerna om jag inte missat nått? .. och varför hjälper vi till varför skänker vi årligen flera miljoner till olika länder, när vi bor I ett land där vi har en skyhög alkolism % och där vi faktist har otroligt manga andra missbrukare vi har uteliggare som är det för att dom inte har något annat val och samhället sager "Kan inte hjälpa dig" är det då rätt att vi skänker så mycket pengar till andra?? Jag tycker inte det jag skulle aldrig någonsin skänka pengar till utlandet.. Ramlösa hade eller dom kanske har det nu med att för varje liter vatten man köper så skänker dom en liter vatten till Afrika tror jag de var.. jag som alltid älskat ramlösa slutade direkt att köpa de.. det handlar inte om att jag är snål eller något sånt.. jag har bara väldigt starka åsikter om vad vi svenskar gör med våra pengar och hur vi skulle kunna göra mera bra I detta land I stället för att skänka de... Vi klagar på Tv- licensen som ska betalas men samma människor som klagar på det skänker penagar till Afrika filipinerna och andra U-länder.. För att det på något vis får oss att tro att vi blir bättre människor , men gissa vad det får er inte att va bättre människor. vi här skulle kunna ta hand om våra hemlösa våra missbrukare våra gammla och våra svårt sjuka , vilket vi inte kan I dagenläge pga den dåliga ekonomin vi har I detta land..

Så vad är rätt och vad är fel ? vad tycker ni ?

Kommentarer
Anonym säger:

Hoppas du driver med detta inlägg. Annars år det något som ej står rätt till!!!!!!

Svar: Nej de är min åsikt.och du verkar ha en annan vilket är jätte bra :)
Fanny Forsberg

2013-12-26 | 18:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback