1 Maj

Varje dag blir tillslut den andra lik..

Men iaf.. Idag är det den första maj och jag har börjat fundera mer och mer på media och hur det påverkar oss människor. jag kan ibland läsa nått och bli väldigt arg nästan så jag skulle vilja konfrontera den dumma människan som har skrivit om det, men varför reagerar vissa så starkt och andra inte?

Jag brukar vanligt vis inte reagera alls men detta handlade om Abort och att det är olagligt i många länder, vilket jag tycker är fel. med det sagt så tycker jag inte att abort ska fungera som nått preventiv medel heller, men om man råkat ut för någon fruktansvärt som att man blivigt våldtagen eller liknande så måste man kunna göra en abort.

Det tycker jag skulle vara en självklarhet, inte vill man varje dag bli påmind om vad som har hänt en , visst det blir man ändå men att faktist se en människa framför en som kommit till på grund av att en idiot överföll än det vill nog ingen .

Och i dom länder där Abort är olagligt så är är det ett otroligt högt dödsnummer på dom kvinnor som gör abort "själva" det slutar nästan alltid med att man dör. så varför inte göra abort till kvinnan rätt och mannen med för den delen för när man blir gravid så är det inte bara kvinnan val om man ska ha barnet eller inte.

Mina tankar bara många håller säkert inte med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback