Ansvar!

Att gifta sig är en jätte stor sak att göra och inget man ska göra "bara för att man vill" eller "för att hålla kvar någon" Har man det dåligt innan man gifter sig så blir det inte bättre för att man har ett papper som säger att man hör ihop.

Samma sak med barn , att få ett barn är bland det bästa som kan hända en människa (oftast) Men att planerat skaffa barn innan man varit tillsammans ett tag eller ens bott tillsammans är ingen bra idé och jag trodde att folk förstod det men så fel jag hade.

När man skaffar barn skaffar man också det största ansvaret man någonsin haft i sitt liv man är ansvarig för ett annat liv.

Jag tror aldrig att det kan fungera om man skaffar barn med någon man aldrig bott med ett tag innan och varit tillsammans ett tag . jag tror det är en katastrof men det är min åsikt det finns säkert dom som det har fungerat för.. Poäng till er! men i 99% skulle jag tro att det går åt helvete.

Så vad jag egentligen vill få ut av detta inlägg har jag ingen aning om men iaf:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback