skol uppgift

Vi fick en uppgift i skolan som verkligen fick mig att fundera på vårat samhälle idag.. jag fick i uppgift att få ihop ett bra ekonomiskt samhälle och det jag hade att säga gjorde många arga upptäckte jag..

Jag skrev om att vi slösar för mycket pengar att det finns för lite jobb så många nästan tvingas att söka olika typer av bidrag...

Men det som gjorde folk arga var att jag tog upp invandring jag är inte helt emot den utan jag tycker mera att den borde minska jag såg en siffra på hur mycket en invandrare som lever på bidrag kostar per år och just nu kommer jag inte ihåg exakt hur mycket det var men jag minns att jag nästan svimmade över att det var så fruktansvärt mycket. så om vi skär ner på invandringen i 10 år så kommer vi ha chansen att hjälpa dom barn och vuxna som sover på gatan här i Sverige hjälpa dom som inte har något kvar.

Många tycker nog att jag har fel i det jag säger/skriver men detta är min åsikt och den har jag fullständigt rätt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback